Iskolaérettség vizsgálat kérhető fejlesztőpedagógus szakembertől.

A vizsgálatot követően szükség esetén írásos véleményt készít. A felmérő vizsgálatok/tesztek önállóan is kérhetőek.

Az iskolaérettség vizsgálat:

  • NILD felmérés (5-7 év)
  • FTT – Fonológiai Tudatosság Teszt (4-7 év)
  • MSSST – Meeting Street School Szűrőteszt (4,5-7 év)

Szülői kérésre a vizsgálat bővíthető:

  • KPT – Kognitív Profil Teszt (5-7 év)
  • DIFER – Diagnosztikai Fejlődésvizsgáló rendszer (4-8 év)

  • Ujjséma
  • Testkép
  • Időbeli és térbeli orientáció
  • Finom- és grafomotorika
  • Vizuális észlelés
  • Mennyiségfogalom
  • Szerialitás
  • Memória
  • Mondatértés

  • Rímfelismerés
  • Rímképzés
  • Szótagtörlés
  • Fonématörlés
  • Fonémaizolálás

  • Motoros minták: felméri a kétoldali szeriális mozgásmintákat és a téri tájékozódást.
  • Vizuo-perceptuo-motoros szubteszt: vizuális diszkrimináció, vizuális memória, geometriai formák és betűformák reprodukáló készsége, pontos térbeli és sorrendbeli orientáció, téri és irányfogalmak.
  • Nyelvi képességek: szóismétlés, mondatismétlés, számolás, történetmondás, nyelvi sorozatok.
  • Tanulási zavart előrejelző teszt.

  • Írásmozgás-koordináció: Az íráskészség elsajátításának előfeltétele, kritikus elemi készsége.
  • Beszédhallás: Az olvasás- és írástanulás megkezdéséhez elengedhetetlen.
  • Relációszókincs: A nyelvileg közölt információk vételének egyik meghatározó tényezője.
  • Számolási készség: A matematika tanulás elemi feltétele.
  • Tapasztalati következtetés: A tudásszerzés, a tanulás, gondolkodás kritikus feltétele.
  • Tapasztalati összefüggés: A megértés fejlettsége.
  • Szocialitás: Az eredményes iskolai beilleszkedés, tanulás további döntő kritériuma a társas kapcsolatok kezelésének fejlettsége.

  • Kognitív feladatok
  • Iskolai készségek
  • Mozgásos és téri funkciók
  • Percepció
  • Szekvencialitás
  • Verbális funkciók
  • Szenzomotoros funkciók
  • IT kompetenciák
  • Tesztfelvétel tableten keresztül, online a szakember segítségével történik.

Hári-Kapusi Gabriella

Fejlesztőpedagógus, tanár, 1. 2. 3. blokkos és ovis NILD fejlesztő