Skip to content
Iskolaérettség vizsgálat és vélemény
Home Iskolaérettség vizsgálat és vélemény
Iskolaérettség vizsgálat kérhető fejlesztőpedagógus szakembertől.
A vizsgálatot követően szükség esetén írásos véleményt készít. A felmérő vizsgálatok/tesztek önállóan is kérhetőek.
Az iskolaérettség vizsgálat:
NILD felmérés (5-7 év)
FTT – Fonológiai Tudatosság Teszt (4-7 év)
MSSST – Meeting Street School Szűrőteszt (4,5-7 év)
Szülői kérésre a vizsgálat bővíthető:
KPT – Kognitív Profil Teszt (5-7 év)
DIFER – Diagnosztikai Fejlődésvizsgáló rendszer (4-8 év)
Ujjséma
Testkép
Időbeli és térbeli orientáció
Finom- és grafomotorika
Vizuális észlelés
Mennyiségfogalom
Szerialitás
Memória
Mondatértés
Rímfelismerés
Rímképzés
Szótagtörlés
Fonématörlés
Fonémaizolálás
Motoros minták: felméri a kétoldali szeriális mozgásmintákat és a téri tájékozódást.
Vizuo-perceptuo-motoros szubteszt: vizuális diszkrimináció, vizuális memória, geometriai formák és betűformák reprodukáló készsége, pontos térbeli és sorrendbeli orientáció, téri és irányfogalmak.
Nyelvi képességek: szóismétlés, mondatismétlés, számolás, történetmondás, nyelvi sorozatok.
Tanulási zavart előrejelző teszt.
Írásmozgás-koordináció: Az íráskészség elsajátításának előfeltétele, kritikus elemi készsége.
Beszédhallás: Az olvasás- és írástanulás megkezdéséhez elengedhetetlen.
Relációszókincs: A nyelvileg közölt információk vételének egyik meghatározó tényezője.
Számolási készség: A matematika tanulás elemi feltétele.
Tapasztalati következtetés: A tudásszerzés, a tanulás, gondolkodás kritikus feltétele.
Tapasztalati összefüggés: A megértés fejlettsége.
Szocialitás: Az eredményes iskolai beilleszkedés, tanulás további döntő kritériuma a társas kapcsolatok kezelésének fejlettsége.
Kognitív feladatok
Iskolai készségek
Mozgásos és téri funkciók
Percepció
Szekvencialitás
Verbális funkciók
Szenzomotoros funkciók
IT kompetenciák
Tesztfelvétel tableten keresztül, online a szakember segítségével történik.
Fejlesztőpedagógus, tanár, 1. 2. 3. blokkos és ovis NILD fejlesztő