Az Iskolaelőkészítő NILD fejlesztő program a NILD Tanulási Terápia® óvodáskorú adaptációja.

A NILD óvodás és a NILD 1. blokkos technikáinak azon elemeit tartalmazza, melyekkel hatékonyan lehet az 5-6 éves gyermekeket az iskolai sikeres tanulásra felkészíteni. A fejlesztés lényege, hogy intenzíven és változatosan stimulálja az agy megismerő funkcióit (az olvasáshoz, íráshoz, matematikához szükséges részképességeket).

A programot két korosztály számára hirdetjük, mellyel célunk a gyermekek iskolakezdésének támogatása:

  • Nagycsoportos óvodásoknak
  • 1. osztályosoknak a tanév első félévében

A fejlesztés során kiemelt területek:

  • Ritmikus írás (íráselőkészítés, motívumok)
  • Fonológiai tudatosság
  • Nyelvi előkészítés
  • Szövegértés
  • Téri orientáció
  • Időbeli orientáció
  • Auditív memória
  • Vizuális memória
  • Forma analógia
  • Figyelem
  • Testséma
  • Matematikai gondolkodás

A program során 5 központi és 7 kiegészítő NILD technikával történik a fejlesztés.

Az iskolaelőkészítőhöz minden szükséges anyagot mi biztosítunk. A gyermeknek csak tolltartót kell hoznia benne radír, grafit és színes ceruza.

2025/2026-os tanév 1. félévében induló csoportok

CSOP.RÉSZTVEVŐKNAPIDŐPONTALKALOMIDŐTARTAMKEZDÉSSZABAD HELY
1.NagycsoportosokSzerda13:00 – 13:45heti 1*6 hó / 24 alk.2025. 09.17.4 fő
2.1. osztályosokPéntek16:20 – 17:20heti 15 hó / 18 alk.2025. 09.19.4 fő

* Jelentkezéstől függően heti 1 vagy heti 2 alkalmas csoportot indítunk az igényeknek megfelelően. Heti 2 alkalmas csoport esetén az időtartam 3 hó / 24 alk.

A csoportba való beválogatás feltételei:

1. Az online jelentkezési lap kitöltése és elküldése: Jelentkezési lap

2. NILD iskolaérettségi bemeneti felmérésen való részvétel.

A bemeneti méréshez előzetes időpontegyeztetés szükséges. A mérés ideje kb. 60 perc. A mérésnek meg kell előznie a csoport indulását. A csoportos iskolaelőkészítő foglalkozásra jelentkezők bemeneti mérésének kedvezményes díja 5.000Ft. A csoporthoz az indulást követően már nem lehet csatlakozni!

Az iskolaelőkészítés egyéni formában is kérhető.

A foglalkozás időtartama 45-60 perc, a gyermek idegrendszeri érettségétől és kognitív funkcióinak bemeneti fejlettségi szintjétől is függ. A fejlesztés továbbvitele (és terápiaként folytatása) szükséges lehet az iskolában is a gyermek problémájától függően.

Hári-Kapusi Gabriella

1. 2. 3. blokkos és ovis NILD fejlesztő, fejlesztőpedagógus, tanár

https://nild.hu/terapeutak/hari-kapusi-gabriella/